Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ThAnKs KaWaN-KaWaN

22 June 2009

Cikgu Murni Or Cikgu Wati???

Alhamdulilah.. 1st day praktikum berjalan dgn lancar... hari ni aku n anum tiba kat skolah dlm 7.20pg.. agak lmbt sket ar sbb ingatkan nak sampai awal, aku yg terlambat td... sori ek anum.. hehehe...

kami ke ofis nak lapor diri, yg ada PK KO-KO, sempat la kami kenalkan diri... tapi... Alamakkk! menurut PK Ko-Ko kat skolah ni dah ada cikgu Murni ar... So, aku terpaksala guna nama wati utk pertama kalinya di sekolah ni.... hehehe.. CIKGU WATI... (Murni is better but it's alright...)

kami nak jumpa GB sebenarnya, tp GB dah turun ke tapak perhimpunan... so, terus kami ke sana.. sempat la berslm2 ngan guru2 senior.. hehe.. pas abis perhimpunan, kami ke ofis semula dan berjumpa dgn GB.. 1st impression ttg skolah mmg bagus... sekolah ni sistematik.. aku syukur gak dpt menjalani praktikum kat sini.. lepas tu kami jumpa ngan org kuat skolah.. geng Pen Kanan.. (pentdbrn, HEM, KO-KO n Pend Khas).. ada sedikit taklimat.. dengar nasihat dan panduan yg diberikan... bertambah semangat n bersyukur menjadi seorang guru...

pastu, aku n anum ikut Penyelaras P'khas (pn Ona or kak Ona) ke tempat di mana kami akan menimba pengalaman yg luas.. hehe.. teruja tau.. kami telah diperkenalkan kepada guru2 pend khas n ppm serta murid2 yg pelbagai ragam yg mencuitkan.. 'then', bincang ngan kak ona pasal perjalanan program praktikum kami ni...

aku terkejut pada mulanya, bila k.ona bagitau yg mereka x tau pun yg kami nak menjalani prgm praktikum di sini.. tp, alhamdulillah segalanya berjalan dgn baik.. kami bincang ttg jadual waktu, projek yg akan kami laksanakan dan macam2 lg.. yang syoknyer Jumaat ni ada Lawatan ke KL.. naik ketapi.. hehe.. so, kami blh 'join' ar... tp, tugas guru bukan nak berseronok... ada tanggungjawab... ingat tu...!

sebelum murid2 pulang.. kami sempat masuk ke kelas 4... 12 org murid.. masa tu subjek pend. seni... mereka ni asyik dengan aktiviti kolaj masing2... seronok aku melihat mereka dengan tekun melaksanakan kerja yg diberi oleh guru.. adala jgk aku mengusik2 diaorg nih... hehehe... suka bila mereka tertawa.. aku, anum dan cikgu yati bersama dlm kelas tu n sorg ppm.. sempat jugak kami berkongsi pengalaman cikgu yati yg telah mengajar hampir 5 tahun di sini..

korang tau x... kat sini yg bestnyer, suasana pembelajarannya sangat selesa... guru2 yg x sombong n sentiasa berkongsi ilmu dgn kami... disiplin murid pun mmg bagus dr pandangan aku.. lagi satu yg istimewa di program integrasi pend khas (PIPK) di sini adalah pelaksanaan P&P adalah mengikut konsep 'Pilot Project'...

Hmmm.. nantilah aku citer lain kali plak ttg sistem ni... yg pasti sistem P&P yg dijalankan di PIPK di sekolah ni adalah terbaik.. kerana bg pendapat aku la, memang banyak faedah untuk murid mahupun guru itu sendiri...

oklah.. korang yg tersinggah di blog aku n terbaca n3 ni.. tlg la doa2kan kami agar berjaya dlm praktikum dan menjadi guru yg baik... wokey... da da... see ya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails